سوالات متداول نصب ردیاب

1. ردیاب خودرو راه‌اندازی اولیه نمی‌شود؟

قبل از هر کاری، از صحت عملکرد سیم‌کارت ردیاب، شارژ کافی آن و نحوه جاگذاری صحیح آن در ردیاب مطمئن شوید. سپس مطمئن شوید که فرآیند نصب ردیاب توسط نصاب مجاز GPSPARS انجام شده باشد و ردیاب بدرستی نصب شده باشد.

حال دقت کنید که در هنگام راه‌اندازی، شماره سریال ۱۰ رقمی ردیاب، شماره سیم کارت ردیاب و شماره سرگروه (مالک ردیاب) را بدرستی وارد کرده باشید. جهت راه‌اندازی صحیح GPSPARS، ردیاب باید در مکانی باشد که تحت پوشش شبکه موبایلی قرار داشته باشد.

اگر پیام خطای “اطلاعات وارد شده نامعتبر است و یا نصب ردیاب مشکل دارد” را دریافت کردید، بررسی کنید که شماره سریال ردیاب و شماره سیم کارت آن را بدرستی وارد کرده باشید و سیم کارت ردیاب تحت پوشش شبکه موبایلی بوده و شارژ کافی داشته باشد.

اگر پیام خطای “این ردیاب قبلا راه‌اندازی شده است” را دریافت می‌کنید، بررسی کنید که قبلا ردیاب شما راه‌اندازی نشده باشد. در صورت یکبار راه‌اندازی کردن ردیاب، امکان راه‌اندازی مجدد آن وجود ندارد.

کد تایید ورود به برنامه ردیابی را از کجا دریافت کنم؟

  • معمولا کد تایید به شماره‌ای که شما برای ورود به برنامه وارد کرده‌اید، پیامک می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که شماره همراه خود را درست وارد کرده‌اید.

در گوشی‌های اندرویدی پس از دریافت کد تایید پیامکی، به صورت خودکار، کد تایید دریافت شده و جهت ورود به برنامه استفاده می‌شود. در صورتی که پس از مدتی (معمولا بیش از ۳۰ ثانیه) کد تایید را دریافت نکردید، سامانه GPSPARS به صورت خودکار با شما تماس گرفته و کد تایید صوتی برای شما خوانده می‌شود.

3. کد تایید ورود به برنامه به صورت خودکار پر نمی‌شود؟

کد تایید فقط در گوشی‌های اندرویدی به صورت خودکار دریافت و پر می‌شود.

برخی از برنامه‌های مدیریت پیامک، مانع از دسترسی سایر برنامه‌ها به پیامک‌های دریافتی می‌شوند (برای مثال برنامه GO SMS). در صورتی که از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، لطفا تنظیمات آن‌ها را به نحوی تغییر دهید که امکان دسترسی پیامک برای سایر برنامه‌ها فراهم شود و یا در صورت نبود چنین تنظیمی، این برنامه‌ها را از روی گوشی خود حذف نمایید.

4. چرا پیام "مجوزهای لازم جهت اجرای GPSPARS وجود ندارد" دریافت می‌کنم و برنامه بسته می‌شود؟

برنامه GPSPARS جهت اجرا بر روی گوشی هوشمند شما، به برخی از مجوزها همچون “دسترسی به حافظه جانبی”، “دسترسی به شبکه و اینترنت”، “دسترسی به ماژول GPS” و … نیاز ضروری دارد. این مجوزها به صورت خودکار در هنگام نصب برنامه اندروید بررسی و دریافت می‌شود. در برخی از گوشی‌ها (معمولا گوشی‌های سامسونگ) امکان گرفتن و اختصاص مجوز به برنامه‌ها پس از نصب وجود دارد (این کار معمولا از طریق منوی تنظیمات انجام می‌گیرد). لطفا مطمئن شوید که کلیه مجوزهای درخواستی GPSPARS به آن داده شده باشد.

در گوشی‌های iOS معمولا مجوزها در زمان اجرای برنامه از شما درخواست می‌شود، لطفا این درخواست‌ها را تایید نمایید.

5. پیام "خطا در اتصال به سرور" دریافت می‌کنم. چرا؟

شما به اینترنت متصل نیستید. لطفا تنظیمات شبکه یا اینترنت خود را بررسی نمایید.

6. به اینترنت متصل هستم ولی در داشبورد همچنان "در جستجوی شبکه" بر روی لوگو GPSPARS نمایش داده می‌شود؟

اگر مطمئن هستید که ارتباط گوشی شما با اینترنت برقرار است. مدتی (حداکثر حدود ۳ دقیقه) صبر کنید تا برنامه به سامانه GPSPARS متصل شود. در صورتی که پس از گذشت زمان موردنظر، باز هم پیام “در جستجوی شبکه” را می‌بینید، لطفا از برنامه خارج شده و برنامه را به صورت کامل از حافظه در حال اجرا خارج نمایید و مجدد وارد برنامه شوید.

7. چرا وضعیت خودروی من در داشبورد بروزرسانی نمی‌شود؟

در صورت اتصال به اینترنت، وضعیت داشبورد با دریافت داده از ردیاب بروز رسانی خواهد شد. بنابراین بروز نشدن داشبورد به معنای عدم دریافت داده از ردیاب می‌باشد. عدم دریافت داده ممکن است بدلیل اتمام شارژ سیم‌کارت ردیاب باشد، بنابراین از شارژ کافی سیم کارت ردیاب مطمئن شوید.

8. چرا وضعیت خودروی من در داشبورد با تاخیر بروزرسانی می‌شود؟

9. چرا گوشی من آژیر می‌کشد؟

در صورتی که خطر سرقت (حمل با جرثقیل، قطع باطری خودرو و یا هشدار دزدگیر) برای خودروی شما رخ دهد، آنگاه پیامکی از سامانه GPSPARS برای شما ارسال می‌شود و گوشی شما با دریافت آن پیامک صدای آژیر پخش می‌کند و شما را از خطر موردنظر مطلع می‌نماید.

10. چرا پیامک "خطر سرقت" خودرو برای من ارسال شده است؟

دریافت پیامک سرقت توسط شما به معنای وجود یک تهدید سرقت بالقوه (حمل با جرثقیل، قطع باطری خودرو و یا هشدار دزدگیر) برای خودرو شما می‌باشد. در متن پیامک دریافتی، نام خودرو، علت تشخیص سرقت و زمان رخداد خطر سرقت آمده است. در چنین شرایطی شما باید از امن بودن شرایط خودرو خود مطمئن شوید.

11. فرمان قطع برق صادر کرده‌ام، ولی همچنان خودرو روشن است. چرا؟

در سامانه GPSPARS جهت تامین ایمنی خودرو و سرنشینان آن، تا زمانی که سرعت خودرو در حال حرکت، به زیر ۳۰ کیلومتر در ساعت نرسد، خودرو خاموش نخواهد شد. اعتبار هر فرمان قطع برق حدودا ۳۰ دقیقه از زمان صدور می‌باشد و در صورتی که در این مدت زمان، امکان اجرای فرمان وجود نداشته باشد (خودرو با سرعت بالا در حال حرکت باشد و یا خودرو داده جدید به سامانه ارسال نکند)، فرمان قطع برق منقضی می‌شود.

فرمان قطع برق صادر شده توسط شما و وضعیت اجرای آن در زیرمنوی فرامین در منوی امکانات برنامه (در بخش بیشتر) قابل مشاهده می‌باشد. در صورتی که در جلوی فرمان قطع برق، عبارت “اجرا نشده” آمده است. یعنی هنوز فرمان قطع برق توسط سامانه GPSPARS اجرا نشده است. عبارت “منقضی شده” به معنای این است که فرمان مورد نظر منقضی شده است و نبود هیچگونه عبارتی به معنای اجرای موفقیت آمیز فرمان صادر شده می‌باشد.

در صورت اجرای موفق فرمان قطع برق، هشدار قطع برق برای شما صادر می‌شود. در صورتی که هشدار قطع برق را دریافت کردید ولی همچنان خودرو شما روشن است، احتمالا مشکلی در نصب ردیاب شما وجود دارد و باید به نصاب مجاز GPSPARS مراجعه نمایید.

12. فرمان وصل برق صادر کرده‌ام، ولی همچنان خودرو روشن نمی‌شود. چرا؟

وصل برق به صورت مستقیم توسط سامانه GPSPARS بر روی خودرو شما انجام می‌گیرد. در صورت اجرای موفقیت آمیز فرمان وصل برق، هشدار مورد نظر آن برای شما ارسال می‌شود. در صورت گذشت بیش از ۱ دقیقه از زمان صدور فرمان وصل برق و عدم دریافت هشدار اجرای موفقیت آمیز آن، لطفا مطمئن شوید که خودروی شما در مکانی متوقف است که تحت پوشش شبکه موبایلی قرار دارد.

در صورتی که هشدار اجرای موفق فرمان وصل برق را دریافت کردید ولی خودرو شما همچنان روشن نمی‌شود، احتمالا مشکل از ردیاب GPSPARS نبوده و نقص فنی در سایر تجهیزات خودرو شما وجود دارد.

13. چرا قطع برق با تاخیر اجرا می‌شود؟

در سامانه GPSPARS جهت تامین ایمنی خودرو و سرنشینان آن، خودرو در سرعت بالا خاموش نخواهد شد. بنابراین تا زمانیکه امکان اجرای فرمان قطع برق وجود نداشته باشد (خودرو با سرعت بالا در حال حرکت باشد و یا خودرو داده جدید به سامانه ارسال نکند)، فرمان قطع برق به تاخیر می‌افتد.

14. چرا وصل برق با تاخیر اجرا می‌شود؟

وصل برق به صورت پیامکی توسط سامانه GPSPARS بر روی خودرو شما انجام می‌گیرد. در شرایط عادی اجرای این فرمان حدود ۳۰ ثانیه طول می‌کشد. در صورت ایجاد اختلال در شبکه پیامکی کشور و یا پوشش نامناسب شبکه موبایلی مکان فعلی خودرو، اجرای این فرمان با تاخیر می‌افتد.

15. چرا پیام "فضای کافی جهت دانلود نقشه وجود ندارد" دریافت می‌کنم؟

برای ذخیره نقشه و اطلاعات مربوط به آن بایستی حداقل ۱۰۰ مگابایت فضای خالی بر روی حافظه جانبی گوشی شما، موجود باشد. در صورت دریافت این پیام، لطفا فضای خالی حافظه جانبی خود را افزایش دهید (برای مثال فایل‌ها یا برنامه‌هایی که به آنها نیازی ندارید را حذف نمایید).

16. چرا ولتاژ باتری در داشبورد صفر است؟

ولتاژ باتری خودرو در صورتی دریافت می شود که آخرین موقعیت خودرو به صورت اینترنتی دریافت شود. در صورت دریافت موقعیت خودرو به صورت پیامکی ولتاژ خودرو صفر نمایش داده می‌شود.

17.اختلال در جی پی اس چرا پیامی برای کاربر ارسال نمی شود؟

برای رفع اختلال باید دادهای برنامه gps  حذف شوند

ابتدا در قسمت setting ( تنظیمات ) گوشی داده های برنامه gps  حذف کنید

و مجدد وارد برنامه شوید.

18.چرا سیم کارت دستگاه خاموش است؟

دلایل زیر ممکنه  وجود داشته باشد

۱. اتصالات برق دستگاه قطع شده باشد

۲. باطری خودرو از کار افتاده و و بر این اساس شارژ باطری دستگاه هم تخلیه شده

۳. سیم کارت دستگاه غیر فعال شده است

۴در موقیعتی خودرو قرار دارد که آنتن ندارد.

19.برای نصب مجدد اپلیکیشن باید چکاری انجام داد؟

مشترک گرامی
برای نصب مجدد و دریافت نسخه ۶.۲.۸ موارد ذیل اجرا شود
*ابتدا نرم افزار قبلی کلا حذف شود و در setting ( تنظیمات ) گوشی داده ها ی برنامه gps حذف شود
* سپس وارد سایت gppars.ir شده و بروی گزینه اندروید کلیک و انرا نصب و با درج شماره موبایل در محل مورد نطر و دریافت کد تایید وارد شوید

20.چرا در دستگاه اختلال بوجود می آید وارسال اطلاعات نمی دهد؟

 مشترک گرامی تمام موارد ستاره دار ذیل را ابتدا بررسی  و درصورت یافتن مشکل نسبت به رفع ان اقدام و یا اطلاع دهید
*اپلیکیشن جدید رو نصب کردید؟ نسخه ۶٫۲٫۸ بتاریخ  ۹۹٫۰۶٫۰۱  منتشر شده است از مسیر gppars.ir نصب کنید
*از شارژ سیم کارت دستگاه اطمینان حاصل نمایید ( مصرف یکسال سیم کارت دستگاه  حدود ۲۰ هزار تومان میباشد)
*از اتصال دستگاه به برق خودرو مطمن شوید ( اگر سیم کارت با زنگ زدن متصل میشود اتصال برق مشکلی ندارد)ولی اگر خاموشی میزند اتصال برق دستگاه و یا وضعیت فعال بودن سیم کارت باید کنترل شود
*ایا اینترنت موبایل تون متصل هست ؟
* از اینترنت محل خودرو مطمن شوید  ممکن هست خودرو در مکانی باشد که  اینترنت وجود ندارد و ارسال اطلاعات را مختل میکند  اگر اینطور باشد  باید صبر کنید تا خودرو جابجایی  شود
* ایا خودرو زیر سقف نیست ؟ چون در این حالت  دستگاه  نمیتواند موقعیت خود را با ماهواره ها برقرار کند
*طرح اپلیکیشن دستگاهتون را بررسی کنید اعتبار دارد اگر طرحتون تمام شده از پشتیبانی درخواست تمدید نمایید ( در امکانات . قسمت خودرو ها تاریخ اعتبار طرح درج شده )
* پس از بررسی موارد فوق برای ارجاع بررسی مشکل به پشتیبانی روی واتساب پیام بدید و  ارسال شماره سیم کارت دستگاه و یا شماره سیم کارت مدیر دستگاه الزامی است

21.چگونه خودرو با دستگاه جی پی اس کوبان را خاموش و روشن کنیم؟

برای خاموش کردن خودرو اگر رله توسط نصاب بسته شده باشد کلمه stop123456را به سیم کارت دستگاه بفرسید و برای مجوز روشنی resume123456 را به سیم کارت ارسال کنید

22.چگونه خودرو خود را با دستگاه جی پی اس کانکاس خاموش و روشن کنیم؟

برای خاموش کردن خودرو اگر رله توسط نصاب بسته شده باشد ابتدا برای دستگاه فقط یکبار بوسیله دو کد زیر مدیر ( بجای اعداد ۹ شماره موبایل خودتونو وارد کنید ) تعریف کنید
ابتدا کد زیر را به سیم کارت دستگاه پیامک کنید
 sos,a,09139999999#
بعد از دریافت جواب ok کد زیر را به سیم کارت دستگاه
 center,a,09139999999#
 پیام کنید
تا اینجا شماره شما برای دستگاه تعریف شده است
 حالا برای هر بار خاموش کردن کد  relay,1# را به سیم کارت دستگاه پیام کنید
 و برای مجوز روشنی کد  relay,0#  را به سیم کارت ارسال کنید
(کدها پیوسته و بدون فاصله باید باشند)

23.پشتیبانی هزینه باز و بست دستگاه به چه صورت می باشد؟

مشترک گرامی
بررسی فنی دستگاه بصورت حضوری در دستور کار قرار گرفت توضیحا کارشناسان نصب بصورت مستقل هستند و اعزام احتمالی کارشناس و هزینه باز وبست دستگاه بعهده مشتری میباشد که در زمان انجام دریافت خواهد شد

24.برای فعال کردن شنود دستگاه کوبان چکاری نجام دهیم؟

برا فعال کردن شنود دستگاه کلمه monitor123456
را به سیم کارت دستگاه ارسال کنید سپس با زنگ زدن به سیم کات میتوانید شنود انجام دهید
برا عیر فعال کردن شنود کلمه tracker123456 را به سیم کارت دستگاه ارسال کنید.

25.چگونه از طریق وب خودرو را چک کنم؟

مشترک گرامی جهت ورود از طریق وب ابتدا لینک gppars.ir را باز کنید سپس اگر برای اولین بار هست روی گزینه ثبت نام و یا فراموشی کلیک کنید و پس از ورود با ثبت شماره موبایل خود کد دریافت کنید و رمز خود را با ی عدد شش رقمی ثبت و وارد وب شوید

26.چگونه به اپلیکیشن خود کاربر اضافه کنم؟

برای اینکه کاربری را بخواهید اضافه نمایید از طریق منو امکانات . مدیریت کاربران افزودن کاربر را کلیک کنید و شماره موبایل کاربر جدید را وارد نمایید
سپس کاربر جدید نیز بروش زیر باید اپلیکیشن نصب نماید
اگر بخواهید سر گروه دستگاه را تغییر دهید در قسمت مدیریت کاربران جلوی شماره کاربر زیر گروه ی کلید هست کلیک کنید جای زیر گروه با سر گروه عوص میشود
اگر بخواهید کاربر زیر گروه حذف شود علامت ضربدر جلوی کاربر را کلیک کنید
توجه داشته باشید فقط کاربر سرگروه میتواند کاربر تعریف کند یا  کاربری را سرگروه کند
  مشترک گرامی .جهت  نصب نسخه جدید اپلیکیشن  از طریق لینک  GPPARS.IR  اقدام  و سپس روی گزینه  دریافت  نرم افزار اندروید کلیک ، دانلود و  نصب و با وارد کردن  شماره موبایل مدیر  و دریافت کد تایید وارد شوید
  شماره واتساب پشتیبانی ۰۹۱۳۲۰۷۸۶۹۰