تفاوت دزدگیر معمولی با تصویری و سیم کارت خور ردیابی

دزدگیر معمولی،تصویری یا سیم کارت خور

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تفاوت دزدگیر معمولی،تصویری یا سیم کارت خور در چیست؟ و این نوع دزدگیرها چه قابلیت هایی را دارند. در این مقاله از GPSPARS تفاوت بین آن ها خواهیم پرداخت.
دزدگیر معمولی،تصویری یا سیم کارت خور

دزدگیر معمولی،تصویری یا سیم کارت خور

یکی از بزرگترین دغدغه های افراد با آن درگیر هستند، ترس مداوم از سرقت خودروشان است. حالا چه سرقت قطعات و لوازم ماشین باشد و چه سرقت کل ماشین، ولی هرچه هست صاحبان خودرو همیشه از ترس سرقت خودرو در اضطراب و نگرانی به سر می‌ برند. مخصوصا افرادی که به دلیل نداشتن پارکینگ مجبور خواهند بود، شب ها ماشین خود را در خیابان و یا کوچه پارک نمایند.

در حالی که امروزه انواع دزدگیرهایی که در بازار وجود دارند از نرخ سرقت های بسیاری کمی برخوردارند اما سارقان هم در حال افزودن به اطلاعات به روز خودرویی هستند. با توجه به گفته های ذکر شده، این دلیلی بر بی‌ اعتمادی شما به دزدگیر خودرو ها نیست چون به قول یکی از نصاب‌ های دزدگیر، دزدها هم ترجیح می‌ دهند اول سراغ اتومبیلی بروند که دزدگیر ندارند. پس انتخاب یک دزدگیر مناسب برای اتومبیل تا حد بسیار زیادی امنیت آن را افزایش می‌ دهد و تا حد بسیار زیادی دزدها را از ماشین شما دور نگه می دارد.

دزدگیر معمولی،تصویری یا سیم کارت خور

 

دزدگیر ساده

دزدگیرهای ساده ریموت دار همان دزدگیر ضد سرقت معمولی هستند که برخی اوقات از طریق آژیر صدای آن ها را در خیابان خواهید شنید. این دزدگیرها مجهز به سنسور تشخیص خطر هستند و سنسور نصب شده در قسمت های مختلف خودرو خطراتی مثل ضربه زدن و باز شدن درب ها را تشخیص می دهد و شروع به آژیر کشیدن می کند. در برخی موارد پیش آمده که صدای آژیر آزاد دهنده به نظر برسد. البته می توان حساسیت سنسور دزدگیر ساده را کم یا زیاد کرد. با وجود سنسور حساس به ضربه، دزدگیرهای ساده قابلیت امنیت بالا را نخواهند داشت. به همین دلیل پیشنهاد می شود فقط در خودروهایی که کمتر از آن ها استفاده می کنیم، دزدگیر ساده نصب کنیم.

عیب اساسی که می توان از دزدگیر ساده خودرو گرفت این است که شما هیچ‌ وقت این مسئله نمیفهمید که صدای دزدگیر از ماشین خودتان است یا ماشین همسایه. یعنی حساسیت گوش ما نسبت به صدای آژیر این دزدگیرها که همیشه در کوچه و خیابان می‌شنویم کم شده است. ضمن اینکه اگر صدای آژیر را از دور بشنوید تا نروید و با چشم‌ های خودتان نبینید متوجه نمی‌ شوید که صدای دزدگیر به خاطر پریدن یک گربه روی سقف ماشین درآمده یا به خاطر بازشدن در خودرو به دست سارقان. البته یکی دیگر از عیب این دزدگیرها عدم بُرد مناسب است که وقتی صدای آژیر بلند می شود شما باید فاصله مناسبی داشته باشید تا بتوانید صدای آژیر را خاموش کنید.

دزدگیر معمولی،تصویری یا سیم کارت خور

دزدگیر تصویری

نوع تصویری دزدگیرها که نسل جدید این تکنولوژی است از سیستم پیچیده‌ تری برخوردار است. در واقع ریموت کنترل این دزدگیرها به صورت مانیتور طراحی شده اند که حدود یک کیلومتر بُرد مصافتی دارد. در این مانیتور این امکان را خواهید داشت از ایرادات یا مشکلاتی که برای خودرویتان در حال پیش آمدن است، آگاهی پیدا کنید. همچنین از این که آیا آژیر به صدا درآمده متعلق به خودرو شما هست یا نه، می تواند از دیگر عوامل بروز چنین شرایطی باشد.

نحوه کار ریموت هم به این شکل است که اگر ماشین شما ضربه بخورد، علامت یک چکش روی مانیتور ریموت ظاهر می‌ شود یا اگر در ماشین شما باز شود روی مانیتور باز شدن در یک اتومبیل نمایش داده می‌ شود. البته این را باید متذکر شد که اگر کسی کاپوت ماشین شما و یا درب صندوق عقب را بالا بزند، عین همین تصویر روی صفحه نمایش ریموت دزدگیر تصویری ظاهر خواهد شد.

از مزیت های دیگر دزدگیر تصویری می توان به باز شدن درب صندوق عقب از طریق ریموت کنترل این دزدگیرها اشاره نمود. در بعضی مدل های دزدگیرهای تصویری وجود استارتر امکان پذیر است، به طوری که امروزه بسیاری از سارقان توانایی انجام این عملکرد را دارند که این نوع از دزدگیرها را از کار بیاندازند. در واقع با قطع کردن یک سیم می توانند جلوی آژیر کشیدن و اطلاع به صاحب خودرو را بگیرند.

دزد گیر سیم کارت خور اینترنتی

دزدگیرهای سیم کارت خور، نسل جدید دزدگیرها به حساب می آیند که توسط یک سیم کارت در ریموت مرکزی دزدگیر خودرو قرار گرفته اند. قابلیت استفاده از این نوع دستگاه به ارتباط با تلفن همراه شما بستگی دارد. یعنی در صورتی که سارق بخواهد درب ماشین شما را باز کند و یا اینکه ماشین شما را به سرقت ببرد سریعا ریموت مرکزی دزدگیر اینترنتی اطلاعات خودرو را به تلفن همراه شما ارسال می کند و شما را باخبر می سازد. از قابلیت های این دزدگیر این است که اگر احیانا ریموت خودرو در داخل ماشین جا مانده باشد، این امکان را به شما می دهد با استفاده از تلفن همراه درب خودرو را به حالت باز و یا بسته در آورید، حتی می توانید خودرو را خاموش و روشن کنید.

از دیگر مزایای این دزدگیر نداشتن محدودیت برد کیلومتری است. به عنوان یکی دیگر از مزیت های این دزدگیر می توان به رهگیری خودرو بر روی نقشه اشاره نمود. از مزایای دیگر دزدگیر سیم کارت خور می توانیم به GPS استفاده شده در این نوع مدل دزدگیرها اشاره کنیم که با استفاده از تلفن همراه از محل دقیق خودرو خود می توانید اطلاع را کسب کنید..برای مشاوره به سایت gpspars.ir مراجعه کنید.

دزدگیر معمولی،تصویری یا سیم کارت خور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.