ردیابی خودرو سرقتی

یکی از دلایل اصلی نیاز به ردیابی خودرو زمانی است که ماشین به سرقت می رود. عوامل زیادی در سرقت خودرو تاثیرگذار هستند. مهم ترین عامل ضعف ایمنی خودروی دزدیده شده است. استفاده از دزدگیر یا قفل فرمان و پدال امروزه برای جلوگیری از سرقت خودرو کارساز نخواهد بود. بعد از سرقت اتومبیل، دادن گزارش سرقت به پلیس و ردیابی خودرو مسروقه کاری و ردیابی خودرو سرقتی زمانبر خواهد بود و امکان دارد اصلا ماشین شما پیدا نشود.  پس راه حل این مشکل استفاده از ردیاب خودرو می باشد. روش های مختلفی برای ردیابی خودرو وجود دارد.ردیابی خودرو سرقتی

ردیابی خودرو سرقتی با استفاده از شماره پلاک

یکی از روش های ردیابی خودرو از شماره پلاک آن است که توسط نیروی پلیس انجام می‌شود. در این روش فرد با مراجعه به اداره آگاهی و ارائه اسناد و مدارک خودرو اعلام می کند که ماشین آن دزدیده شده است. سپس شماره پلاک، شماره بدنه و موتور خودرو توسط پلیس در لیست سیاه قرار داده می شود.

ردیابی خودرو دزدیده شده با استفاده از شماره پلاک باید یک الی دو ساعت بعد از سرقت انجام شودبه دلیل اینکه امکان دارد شماره پلاک خودرو توسط سارق عوض شود و دیگر امکان ردیابی ماشین وجود نداشته باشد.

در این روش ردیابی اداره آگاهی با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و نیروهای خود شماره پلاک موردنظر ماشین سرقتی را جستجو کرده و در صورت یافتن نشانه از پلاک خودرو اقدام به ردیابی ماشین می کنند. در صورتی که شماره پلاک خودرو تغییر کرده باشد پیدا کردن ماشین ممکن است چند سال طول بکشد. در این مواقع اداره آگاهی فقط با چک کردن شماره موتور و شاسی می تواند خودرو مسروقه را پیدا کند.

ردیابی خودرو با نصب GPS

ردیاب یا وسیله الکترونیکی کوچک است که به صاحب ماشین این امکان را می دهد که محل دقیق اتومبیل خود را ردیابی کند. جی پی اس خودرو یک ردیاب بسیار مدرن است که می تواند محل خودرو ر ا ردیابی کند. بهترین روش برای پیدا کردن اتومبیل دزدیده شده استفاده از بهترین ردیاب است. می توان با ارائه اطلاعات ردیاب به پلیس در کمترین زمان ممکن خودرو خود را پیدا کنید.

دستگاه جی پی اس به یک نرم افزار متصل است و شما به راحتی از طریق موبایل می توانید محل دقیق اتومبیل خود را مشاهده کنید. ردیاب این قابلیت را دارد که اطلاعات را در خود ذخیره کند. درصورتی که جی پی اس توسط دزد ماشین پیدا شود باز نگران نباشید چراکه آخرین مکان ارائه شده در نرم افزار موبایل می تواند به عنوان سرنخی برای یافتن ماشین باشد.

با استفاده از ردیاب شما می توانید برای مکان محدودیت مشخص کنید و اگر خودرو از محدوده موردنظر خارج شود ردیاب از طریق نرم افزاری که بر موبایل شما نصب شده به شما اطلاع دهد. و در این صورت شما می توانید در کمترین زمان ممکن قبل از اینکه سارقان به ردیاب دست یابند خودروی خود را پیدا کنید.

محل نصب ردیاب خودرو

محل نصب ردیاب و نحوه اتصال آن بسیار مهم است. ردیاب باید در مکانی نصب شود که از دید دزد مخفی بماند و امکان از کار انداختن آن وجود نداشته باشد. بنابراین بهتر است ردیاب دارای باتری باشد و آنتن آن نیز به صورت داخلی طراحی شده باشد در غیر این صورت جی پی اس باید به برق اتومبیل متصل شود که در صورت قطع کردن برق اتومبیل جی پی اس آن نیز از کار خواهد افتاد و امکان ردیابی آن وجود نخواهد داشت.

لازم بذکر است که ردیاب باید دارای رله قطع کن باشد به دلیل اینکه به هنگام روشن شدن هشدار حرکت خودرو می توان به راحتی با استفاده موبایل ماشین را از راه دور خاموش کرد. شاید به نظر شما هزینه ردیاب بسیار بالا باشد اما در مقابل مزایایی که نسبت به دزدگیر و قفل فرمان و پدال دارد این هزینه ها هیچ است. ردیاب آهنربایی ارزان قیمت برای ردیابی خودرو مسروقه مقرون به صرفه ترین روش ردیابی است.

برای آگاهی بیشتر مقاله ردیاب آهنربایی را مطالعه کنید

بهترین روش جلوگیری از سرقت خودرو

  • پارک کردن خودرو در پارکینگ و یا در مکان هایی که دارای دوربین مداربسته باشد
  • استفاده از دزدگیر قطع کن بر روی اتومبیل که مانند یک سوییچ مخفی بر روی ماشین است و تازمانی که مالک دکمه را نزند اشین روشن نمی شود.
  • نصب دزدگیر بر روی خودرو به دلیل اینکه چراغ دزدگیر باعث می شود دزد کمتر با ماشین شما نزدیک شود
  • دزدگیر را در محلی نصب کنید که در دسترس نباشد به دلیل اینکه دزد به راحتی آن را قطع می کند.

علاوه بر ردیابی خودرو استفاده از ردیاب  همراه شخصی و ردیاب ساعتی بهترین گزینه برای ردیابی کودکان و سالمندان است.

برای آگاهی از مزایای ردیاب همراه شخصی مقاله ردیاب هوشمند ساعتی کودکان و سالمندان چیست ؟ را مطالعه کنید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.